Aunt jemima

AUNT JEMIMA – PANNKOOGISEGUD JA SIIRUPID

Aunt Jemima on pannkoogi- ja vahvlisegude, siirupite ja muude hommikusöögitoodete kaubamärk.

Nende lugu algas 1889. aastal, kui Chris L. Rutt ja tema sõber Charles G. Underwood ostsid jahuveski. Koos panid nad oma idee tööle ja lõid isekerkiva jahu, mis vajas ainult vett. Alguses müüsid nad seda üldise nimega „Self-Rising Pancake Flour“ („Isekerkiv Pannkoogijahu“). Kuid pärast tädi Jemima Ruttist rääkiva meelelahutusshow külastamist, said nad inspiratsiooni nime muutmiseks ja hakkasid oma segu reklaamima “Aunt Jemima pancakes“ („Tädi Jemima Pannkookide“) nime alt. Kuid Rutt ja Underwood ei suutnud äri käimas hoida. Nad müüsid oma ettevõtte Randolph Truett Davis Milling Company’le. Davis otsustas toodete reklaamimiseks päris inimest kasutada.

Selleks inimeseks sai Nancy Green, temast sai Aunt Jemima pannkoogisegu nägu. Ja segu oli väga edukas. 1890. aastal palgati tädi Jemima kaubamärki esindama 1834. aastal Kentuckys orjusesse sündinud mustanahaline naine. Inimesed jumaldasid tema soojust ja sõbralikku olekut, nagu ka suurepärast kokandusoskust. Davis Milling Company sai tellimuse 50 000 pannkoogisegule ja Green sai autasuks oma töö eest eluaegse lepingu.

Nüüd kuulub Aunt Jemima ettevõttele Quaker Oats Company. Hiljutised protestid rassilise ebavõrdsuse vastu maailmas, ja eriti USAs, sundisid ettevõttet asendama Aunt Jemima uue näo ja imagoga.